dimarts, 27 de novembre del 2012

Reflexió després de viure les meves primeres jornades d’Educació Social com a relatora.




Entenc la participació com un principi educatiu, un mode de viure, una via per posar en pràctica les meves passions i emocions,  un valor ...
És per això, que entenent d’aquesta manera la participació, vull fer èmfasis en una frase relatada per la professora Anna Novella: a participar s’aprèn participant.
I això és el que vaig decidir fer; participar.
Participar de les VI Jornades d’Educació Social organitzades pel CEESC. Per a mi, estudiant de primer d’Educació Social a la UB, eren les primeres.
Com a jove involucrada en el món del lleure de la meva ciutat vaig voler conèixer en què consistien aquests tipus de jornades. I què volia dir ser relatora d’un grup de treball.
Haig d’admetre  que van estar unes hores de nerviosisme, ja que era una nova tasca això de ser relatora! i, alhora també hores d’entusiasme.
Vaig poder enriquir-me de totes les opinions i reflexions que es van dur a terme en el grup de treball, ampliar horitzons tant acadèmics com de caire associatiu.
Va ser fascinant sentir i viure en directe alguns dels projectes socials que es porten a terme a Catalunya. Aquests són el clar reflex d’una part de la societat actual; gent implicada, amb compromís i amb un projectes comuns. I són aquests trets característics que fan d’un/a mateix/a una persona participativa en els canvis socials i polítics que ens rodegen i ens influeixen.
Per això des d’aquesta reflexió vull fer una crida a tothom, en especials als joves i, dir que malgrat el futur sembli fosc i confús, hem de seguir participant i caminant cap a un destí diferent, més clar i més nostre.


Text de la crònica de les VI Jornades d’Educació Social organitzades pel CEESC.

1 comentari:

  1. Molt bé Vicky! fem una crida a un estil de vida actiu, participatiu i compromès i adonem-nos-en de que els canvis començen per un mateix!

    ResponElimina