dimarts, 31 de gener del 2012

Welcome to cub scouts!







Ahir al vespre vaig decidir fer una visita als Scouts. Volia conèixer com funciona un cau, com s’organitzen les leaders, com són els nens i les nenes que porten el fulard al coll…


A les set en punt, allà hi era : al gimnàs de Kilchreest National School.
Primera impressió:  nens pèl-rojos, rossos i rosats de pell corrents d’un lloc a l’altre per un gimnàs gegant.
Al fons, quatre noies d’uns vint- i- …. Anys. Em presento i es presenten. Haig de ser sincera, no vaig entendre cap nom, massa ràpid. Però bé,  vaig somriure i em vaig disposar a trobar una cadira on poder observar el nou escenari.
Gairebé sense dir res les caps, els nens i nenes ( cubs ) es van col·locar en tres files.
Tots amb tres dits fent la salutació escolta, mirant al front on hi era la bandera tricolor: la bandera  irlandesa.

Equipament per anar al cau.

El Cian i un company seu ( els més grans del grup ) van dirigir-se cap a la bandera. Mentre el Cian la subjectava i la mantenia tibada, el seu company va hissar-la amb uns crits de fons que em van costar entendre.


Una de les caps, davant del grup deia quelcom semblant a :  
 Cubs are the best?   (I ells responien)
-  Yes, the cubs try to be the best.

Va ser un moment d’incertesa ja que no sabia si continuar a la cadira, si aixecar-me i fer com ells. Vaig decidir quedar-me quieta, observant l’escena ben sorpresa.
Després d’aquest moment de Benvinguda i de la meva presentació al grup, es van separar en dos petits grupets.
Un va fer dos jocs amb pilotes: el mata conills conegut arreu del món i un altre de competició. L’altre grup, que va anar a una petita sala, va assajar un ball de Michael Jackson : “ Thriller” per un talent show que faran.


Entre joc i joc, vaig entrar a una saleta on guarden material i desenes de llibres.
Allà vaig poder fullejar i llegir llibres sobre l’Escoltisme Mundial, Scouts a Irlanda...
Vaig poder llegir les primeres pàgines del seu propi Dossier Verd, i llibres de suport per a caps i dirigents.
També  vaig poder veure murals amb fotografies d’altres anys... i allà entretinguda es van fer les vuit del vespre. El cau havia acabat.
I només ens va quedar dir: See you soon!



Cada dilluns portaré als dos nens al cau i jo també hi seré present; ves a saber,
 potser vaig de campaments amb ells!


 Si entreu en aquesta web podreu veure com s'organitzen, fotografies, contacte:





5 comentaris:

  1. uou! com mola!! si que és porten bé aquests nens eeeh xD (dissabte provaré a veure si els Llops ho fan jajajaja)

    Com molen les fotos Vicky! i tot el que expliques, quina enveja!!

    Per cert, l'skype m'ha dit que això de les videotrucades grupals m'ha caducat... xD

    Que vagi molt bé pel país de les marevelles! i saluda als meus coleguis els cavalls! xd

    ResponElimina
  2. que guay aquest cau peró no es mes guay que al dels grimpamons i no t´envagis de campaments amb ells vesten amb nosaltres!!
    un petó de la Laia

    ResponElimina
  3. està clar Laia! Ningú ho posa en dubte...allà on estem nosaltres, la resta no té res a fer!
    El cole bé?! I el handball?

    ResponElimina
  4. je je je , el cole em va molt bé i handall també
    gràcies.

    LAIA

    ResponElimina
  5. Uuuuu Vicky! Quina por... escoltisme català... de moment el millor. :D Estaràs amb ells al cau? Faràs de cap a algún grup?

    ResponElimina