dimecres, 18 de gener del 2012

La cosa pinta bé...

18 de gener 2012.

Ja fa tres dies que va començar l'aventura.
I la cosa pinta bé...



Primer de tot us presento al meu estimadíssim amic: Diccionario Bilingüe y gramática. English-Spanish. Ell m'acompanya a tot arreu. Té molt a dir, però passa desapercebut.







També us haig de mostrar les meves noves amigues: Les botes d'aigua. Gràcies a elles els peus no se m'omplen de fang i no em mullo. I no em puc oblidar dels meus enemics: els endolls a l'anglesa. Fins avui, gràcies a ells no he pogut escriure res al blog.




 I ara sí... el dia d'avui.
Avui ha estat un bon matí, de passeig per Galway. Sembla de conte.
                                                                                   Molts camins...
                                                                              
                                                          Per als meus amics Els Follets!

                                    Malgrat els núvols no deixin passar els raigs de sol... les façanes posen color.

I després d'un bon lunch, tornem a casa on he pogut tenir una conversa amb la Neus. Amb un fins ara emotiu.
Des de la meva habitació olorava quelcom deliciós... la mare de la família- Maeve- estava preparant melmelada de taronja.

Al jardí de la casa amb la Niamh. Li encanta el color rosa.


Més tard l'he ajudat a preparar un plat bastant laboriós- Beef with vegetables-.
I què millor que jugar a cartes amb dos nens- un pèl-roig, el Darragh i un castany, el Cian, ambdós amb pigues
- i construir una llarga cadena de fitxes de dòmino per practicar l'anglès i distreure'm una mica.


La Niamh ens ajuda, però plora cada cop que les fitxes cauen una rere l'altra.

A les 6:30h hora de sopar. Deliciós. I més tard...
he pogut tenir el primer contacte, més de quatre paraules -tot s'ha de dir -, amb el gran dels tres petits grans reis de la casa: El Cian.
Tant ell com el seu germà formen part de Scouting of Ireland, Escoltes Catalans a la irlandesa. On van els dilluns. Hem estat conversant gairebé tres quarts d'hora. Les seves leaders- caps-, els han proposat, antre d'altres coses, conèixer altres llengües i les persones que les parlen. El Cian m'ha escollit a mi, i hem estat traduint al anglès el paràgraf que podeu llegir més avall dedicat a la Neus. ( El Petit Príncep).
També hem pogut compartir gustos de música: Jack Johnson! He likes him!
Durant uns 10 minuts li he estat explicant l'estructura del funcionament dels Grimpamons. No té res a veure amb la d'ells. A Irlanda, els caus tenen una jerarquia bastant marcada i vertical. Hi ha una persona encarregada de decidir que farà cada grup, i els i les leaders ho fan saber als cubs ( petits scouts).

A les 7:30h ha arribat l'hora crítica: la petita ha d'anar a dormir.
Ara mateix són les nou de la nit i just fa vint minuts que la Niamh està somiant. Ha plorat i cridat perquè tant sols volia veure el seu programa de televisió.
El  Cian m'ha donat un cop de mà. Li ha fet reflexionar sobre la meva estància aquí: to learn english and be happy. La petitt ho ha entès i després d'un conte més ha tancat els ulls.

El Darragh una mica "gelós" de la petita, de vuit anys, m'ha dit: I can't sleep Vicky.
I què millor que ensenyar-li fotografies dels campaments. Ha quedat fascinat.

Després de molts: Good nights
ara estic a la meva habitació, on just acabo de veure les cares de tristesa,nostàlgia i alhora felicitat de la meva mare i el meu pare... la millor imatge per anar a dormir.
 


Va per a tu Escarola, vaig llegir això fa uns dies. Jo sóc la flor.
Estic bé, malgrat no estiguis a prop, et sento! Gràcies. Et prometo que l'aire fresc m'anirà bé, t'ho prometo!
- Sí, sí te quiero. - prosiguió la flor-. No has sabido nada, por mi culpa. No tiene importancia. Pero has sido tan tonto como yo. Procura ser feliz... Deja el globo en paz. Ya no la quiero.
- Pero el viento...
- No estoy tan resfriada como para... El aire fresco de la noche me hará bien. Soy una flor.
-Pero los animales...
- Es precioso que soporte  dos o tres orugas si quiero conocer las mariposas. ¡ Parece que es tan hermoso! Si no, ¿ Quién habrá de visitarme? Tú estarás lejos. En cuanto a los animales, no les temo. Tengo mis garras.
Y mostró ingenuamente sus cuatro espinas. Después agregó:
- No te detengas más, es molesto. Has decidido partir. Vete.
Pues no quería que la viese llorar. Era una flor tan orgullosa...




I per acabar el dia... us regalo unes paraules:

I CAN FEEL A CHANGE IN EVERYTHING
                        [...]
THERES NO STOPPING CURIOSITY!

Com diu la cançó que el Cian - el fill gran d'onze anys- m'ha recomanat:
Upside down. Jack Johnson.














8 comentaris:

  1. Sí que pinta bé, pinta genial! :)

    :) Aviat vindre a veure com ha crescut aquesta floreta, que de ben segur que els aires Irlandesos li han sentat genial!


    No deixis de voler compartir aquesta aventura amb mi, amb nosaltres...


    Allà on siguis: t'estimaré!
    Aquí sempre hi ets present en tot...

    ResponElimina
  2. Ep... Pinta molt i molt be!!! La llengua q ensenyes aquella nens deu ser la del petit pais... ;) hehehe ostres quin poble... Sembla tret d un conte! Una abraçada

    ResponElimina
  3. Que guay Vicky!
    Quina experiència noia! Gaudeix Vicky, Gaudeix que com tu bé has dit, tu estas allè per a aprendre angles i "be happy"

    Endavant formiga, que encara queda un camí preciós per recòrrer!
    T'estimo

    ResponElimina
  4. M'encanta llegir totes aquestes coses tan meravelloses! Estic molt orgullosa de tu, ets una campiona!
    Ahir ens vam reunir per preparar l'excursió de dissabte... ens va costar bastant, vam canviar d'opinió tres vegades, però al final ens vam decidir. Farem una excursió al Mata-machos i durant el camí farem un joc semblant al de les guineus, les plantes i els pesticides! Ja t'explicaré com ha anat!
    Per cert, la primera persona en quedar-se amb la Vicky (hàmster) va ser la Sofia!

    No fa ni una setmana que vas marxar i ja et trobem a faltar! Espero poder fer alguna visita per conèixer millor la teva nova vida!
    T'estimo, una forta abraçada!!!

    ResponElimina
  5. hola vicky semblan molt simpatics aquests tres nens,tens rao pinta super bé que divertit seguir aquesta aventura tan emocionat
    un petó de la laia llops.

    eiiiiiiiiiiiii Vicky soc jo la marina et trobo a faltar una mica pero es un rollu aquest dissabte no puc anar al cau tinc el peu fumut i no puc corre ,saltar, jugar ni caminar molt.molan a aquests tres nens??
    un peto petitó!!!
    Marina Llops

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jajaja vaya dos hermanitas!
      Molen, molen Marina però no tant com els llops!
      Cuida't el peu!

      Elimina
  6. hola Vicky soc l´Anais et trobo a faltar el cau no sera el mateix sense tu
    espero que no trobis l`amor allà com la Sandra, aqui hi han molts catalans que t`esperen.
    per cert, el poble es molt maco i desitjo que la nena no plori mes.
    petons de la familia.

    ResponElimina
    Respostes
    1. jejje Hola Anais!

      Espero rebre notícies aviat sobre el que feu cada dissabte eh!" Ja veuràs les aventures que viureu...
      una abraaçada gegaaant!
      Digali a la mama que em guardi una mica de pernil de la panera!

      Elimina